Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy
Havel, Rostislav ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Řepka, Emil (oponent) ; Hřivnová, Michaela (oponent)
Název práce: Standardizace evaluačního nástroje pro ověřování standardu základního vzdělávání v oboru tělesné výchovy Autor: PhDr. Rostislav Havel Disertační práce se zabývá vědomostní oblastí u standardů vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Hlavním cílem bylo vytvoření didaktického testu pro ověřování vědomostní složky u žáků 9. ročníku základní školy. Prvním krokem bylo vytvoření položkové databanky 75 testových úloh. Následně byl uskutečněn předvýzkum (N=669) a pilotní studie (N=168), které byly zaměřené především na odhad reliability, validity a položkovou analýzu úloh. Finální (standardizační) verze testu byla administrována u 3 271 žáků 9. ročníků základních škol a obsahuje 28 úloh typu multiple-choice s jednou správnou odpovědí a třemi distraktory. Pro analýzu testových položek byla využita metoda teorie odpovědi na položku (IRT), a to tříparametrový model s hodnotami diskriminačního parametru, obtížnosti a parametru pseudo- uhádnutelnosti. Pro posouzení dimenzionality testu byla zvolena explorativní a konfirmační faktorová analýza v rámci pilotáží a finální verze. Na základě odborného posouzení došlo k vyhodnocení obsahové validity. K odhadu reliability ve smyslu vnitřní konzistence byl využit výpočet Cronbachova koeficientu alfa a hodnoty McDonaldova omega. Graficky jsou prezentovány...
Hodnocení testových úloh z teorie paraglidingu pro uchazeče o pilotní licenci
Šťastná, Johana ; Honsová, Šárka (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
HODNOCENÍ TESTOVÝCH ÚLOH Z TEORIE PARAGLIDINGU PRO UCHAZEČE O PILOTNÍ LICENCI Cíle: Zpracování a návrh optimalizace testových úloh, které slouží při testová- ní teoretických znalostí z oblasti paraglidingu uchazečů o pilotní licenci v rámci Letecké amatérské asociace ČR (dále jen LAA ČR). Metody: V práci byl hodnocen soubor testových úloh z teorie paraglidingu, který je součástí zkoušky pro získání pilotní licence v rámci LAA ČR. Na zá- kladě teoretických východisek probíhalo zpracování výsledků. Byly pou- žity vzorce pro analýzu testových úloh a na určení reliability testu. Ke sběru dat a ke zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2003. Samotný výpočet podle vzorců z teoretické části byl proveden v programu Matlab 2007b. Na základě analýzy výsledků následovalo hodnocení a návrh optimalizace souboru úloh. Tato doporučení se týkají změny zadání některých úloh, nahrazení nefunkčních distraktorů nebo úplné vyřazení některých úloh a náhrada úlohami novými. Výsledky: V této práci byly stanoveny tři hypotézy, na nichž je založena výsledková část. První hypotéza řešila vztah mezi bodovým hodnocením úloh LAA ČR a objektivní obtížnost úloh z databáze. Druhá byla zaměřena na počet vyhovujících distraktorů. Počtem úloh s vyhovující citlivostí se zabývala třetí hypotéza. Z celkového počtu 292...
Hodnocení testových úloh z teorie paraglidingu pro uchazeče o pilotní licenci
Šťastná, Johana ; Honsová, Šárka (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
HODNOCENÍ TESTOVÝCH ÚLOH Z TEORIE PARAGLIDINGU PRO UCHAZEČE O PILOTNÍ LICENCI Cíle: Zpracování a návrh optimalizace testových úloh, které slouží při testová- ní teoretických znalostí z oblasti paraglidingu uchazečů o pilotní licenci v rámci Letecké amatérské asociace ČR (dále jen LAA ČR). Metody: V práci byl hodnocen soubor testových úloh z teorie paraglidingu, který je součástí zkoušky pro získání pilotní licence v rámci LAA ČR. Na zá- kladě teoretických východisek probíhalo zpracování výsledků. Byly pou- žity vzorce pro analýzu testových úloh a na určení reliability testu. Ke sběru dat a ke zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2003. Samotný výpočet podle vzorců z teoretické části byl proveden v programu Matlab 2007b. Na základě analýzy výsledků následovalo hodnocení a návrh optimalizace souboru úloh. Tato doporučení se týkají změny zadání některých úloh, nahrazení nefunkčních distraktorů nebo úplné vyřazení některých úloh a náhrada úlohami novými. Výsledky: V této práci byly stanoveny tři hypotézy, na nichž je založena výsledková část. První hypotéza řešila vztah mezi bodovým hodnocením úloh LAA ČR a objektivní obtížnost úloh z databáze. Druhá byla zaměřena na počet vyhovujících distraktorů. Počtem úloh s vyhovující citlivostí se zabývala třetí hypotéza. Z celkového počtu 292...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.